Tuesday, November 03, 2009

Rumah Berlaman @ 32 Jalan IDaman



Selama 28 Tahun DiBesarkan Di Rumah Berlaman - 48D Bedok Road. Sejak DiLahirkan Sehinggalah Berumahtangga Pada Tahun 1977.

Setelah 32 Tahun Berteduh Di Rumah Pangsa Sewa 3 Bilik Di Balam Road, Berpindah Ke Rumah 5 Bilik 294 Tampines Dan Kini Rumah EC 313 Tampines, Insya-Allah Akan Kembali Berteduh Di Rumah Berhalaman 2 Tingkat.

Selama 28 Tahun Hidup Bersama Lipas, Cicik, Kucing, Tikus, Ayam, Cacing, Anai-Anai, Nyamuk Dan Ular. Buai Depan Rumah. Mandi Air Perigi. Jamban Angkut! Banjir! Atap Yang Bocor! Boleh Dengar Kentut Jiran Sebelah!

Hidup Berjiran Di Rumah Berhalaman Jauh Berbeza Dengan Hidup Berjiran Di Flat. Kehidupan Begitu Terdedah Kepada Mata-Mata Jiran. Setiap Gerak Geri Dan Tingkah Laku Menjadi Perhatian! - Tiada Privacy.

Tinggal Di Flat Macam Kera Sumbang. Masuk Rumah Tutup Pintu. Keluar Pagi Balik Petang. Habis Cerita! Hubungan Dengan Jiran Berlaku Di Lif, Di Car Park Atau Di Kolong Blok Macam Orang Hendak Pergi Ke Tandas!

Tinggal Di Flat Tingkat Tinggi Mempunyai View Yang Menyeronokkan. Sebab Itu Harganya Meningkat Ikut Ketinggian. Bersih Dan Eksklusif. Sementara Tinggal Di Rumah Berhalaman Yang Menyeronokkan Ialah Dapat Pijak Tanah. Kereta Depan Rumah. Tiada Masalah Lif Rosak!

1 Comments:

Blogger sally said...

wah.. cikgu beli rumah di malaysia ya?
kenapa descriptionnya seperti sudah mau bersara :P

6:10 PM

 

Post a Comment

<< Home