Sunday, July 04, 2010

Cabaran 5


Masa berlalu begitu cepat, tanpa menoleh ke belakang. Terus maju ke depan.

Sedang kami sibuk shopping rumah orang, rumah kami juga pembeli datang dan pergi. Pada hari Sabtu dalam jangka sejam 4 pembeli memeriksa setiap sudut rumah kami. Pelbagai isu yang diketengahkan. Isu feng shui, kabinet, bilik tidur utama kami yang berbentuk tiga segi separuh bulatan dan sebagainya. Biasalah seperti juga kami ketika shopping rumah orang. Mencari titik kepuasan!

Dari 4 pembeli, seorang pembeli menyuruh agen rumahnya mengambil gambar untuk dijadikan bahan rujukan keluarganya dan dua daripadanya menyatakan hasrat untuk view kali kedua pada hari Isnin. Masalahnya setiap kali pembeli berkunjung, kami terpaksa menyolek rumah kami dan disimbahi dengan minyak wangi. Agar kelihatan lebih cute!

Ketika melihat para pembeli berbincang dengan agen rumah mereka untuk membeli rumah kami, terdetik kata hati untuk membatalkannya. Unit rumah kami di Blk 313 inilah yang paling selesa yang pernah kami diami daripada kediaman sebelumnya. Namun begitu apalah yang hendak dibanggakan. Suatu masa nanti semuanya akan ditinggalkan bila tiba waktunya!

Kalau telah ditakdirkan insya-Allah, mungkin sambutan puasa, tarawih dan raya tahun ini kali terakhir bagi kami di Blk 313 sebelum berhijrah ke unit 05-313.

Nantikan Esok Cabaran Ke 6

0 Comments:

Post a Comment

<< Home