Friday, November 09, 2007

PaNel KoD 377A - BaB 1


Siapa yang setuju panel kod 377A dimansuhkan sila angkat tangan!
Sebanyak 3300 nama menandatangani patisyen agar panel kod 377A dimansuhkan!

Hujah mereka ia bukan isu homoskesualiti tetapi mengenai ekualiti! Keperluan seksualiti adalah hak individu!

Isu homoskesualiti ini begitu hangat diperdebatkan di parlimen sama ada ia perlu dikekalkan atau dimansuhkan. Mengikut perangkaan di Amerika dan China golongan ini merangkumi 2 hingga 3 peratus bilangan penduduk. Kemungkinan kadar yang sama terdapat di Singapura, dianggarkan lebih kurang 35 ribu orang!

Mengikut pengakuan : Seorang doktor mengaku dia seorang Gay. Seorang ibu terkejut apabila anak lelakinya berterus terang bahawa dia seorang Gay. Sementara seorang lagi bijak pandai terpaksa berhijrah ke UK selepas NS kerana merasakan tiada tempat untuknya di Singapura!

Sesiapa yang tertuduh di bawah panel kod 377A akan dijatuhkan hukuman penjara tidak lebih 10 tahun! Panel kod 377A juga merangkumi pelbagai hubungan seks di luar tabii manusia.

Isu ini bertambah hangat apabila seroang anak Melayu, seroang pengiat seni sanggup memaki hamun seorang anggota parlimen dan bersumpah akan mengencing kuburannya. Masyallah!

Isu itu berakhir apabila pihak PM tetap mengekalkan penal kod 377A namun menghargai sumbangan golongan homoskesualiti dalam pembangunan negara.

Sedihnya ketika ia rancak diperdebatkan para asatizah di negara kita membisu seribu bahasa. Apakah peranan PERDAUS dan PERGAS serta badan-badan agama yang lain. Mengapa tiada tindak balas patisyen! Mengapa tiada suara mereka di media massa!

# Bersambung >

0 Comments:

Post a Comment

<< Home