Monday, February 25, 2008

Demam Kot 2



Dinasti Politik : Nama yang disahkan bertanding bagi BN termasuklah anak bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Mukhriz yang akan bertanding di Jerlun, Kedah; anak bekas Presiden MCA, Tun Ling Liong Sik, Datuk Ling Hee Leong (Gopeng); dan anak bekas Presiden Gerakan, Datuk Seri Dr Lim Keng Yaik, Lim Si Pin yang akan bertanding di Parlimen Batu.

Anak pemimpin parti pembangkang pula termasuk anak penasihat DAP, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng di Parlimen Bagan manakala anak Presiden Parti Keadilan Rakyat, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Nurul Izzah Anwar dijangka bertanding kawasan Lembah Pantai. Anak lelaki kedua Karpal Singh yang juga pengerusi DAP, Gobind Deo Singh dijangka bertanding kerusi Parlimen Puchong.

# Calon termuda pada pilihan raya umum kali ini Ginnie Lim Siew Lin, 26 tahun, dari PKR yang bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Machap, Melaka, menentang penyandang, Lai Meng Chong dari BN.

# PKR juga mempertaruhkan seorang lagi calon muda, iaitu anak Datuk Seri Anwar Ibrahim, Nurul Izzah, 27 tahun, di Parlimen Lembah Pantai bagi mencabar Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

# bersambung demam kot 3 . . .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home