Thursday, June 12, 2008

Pelayaran 5




Ketika tiba di Kuala Terengganu kami terus ke Masjid Kristal yang terletak di Taman Warisan Islam di sebelah Muzium Besar Terengganu, Masjid Kristal itu kelihatan sungguh gah kerana kubah dan menaranya diperbuat daripada kristal!

Pembinaan Masjid Kristal itu menimbulkan kontroversi kerana pihak pembangkang menuduh pihak kerajaan membazirkan wang yang ditegah oleh agama disebabkan oleh bangunan itu tidak diwakafkan sebagai masjid untuk didirikan sembahyang waktu atau Jumaat!

Keadaan itu diperburukkan oleh imej jin yang dirakamkan dan tersebar luas di YouTube. Video klip itu seakan mengesahkan bahawa Masjid Kristal itu tidak mendapat keberkatan dan kerahmatan daripada Allah swt!

Aktiviti malam kami pula berkunjung ke Warong Pak Su di Seberang Takir yang terkenal dengan Air Jus yang dihidangkan dalam Gelas Gajah. Kami benar-benar teruja. Sudahlah besar – dua kali saiz gelas gajah di Singapura dan harganya cuma RM $3.50 sahaja. Jika ke Terengganu mesti cuba. Senak hendak habiskan segelas!

Di sini kami berpisah destinasi dengan Ylo Inda House yang masih mahu menetap di Terengganu sedangkan TamanBahasa dan Syurgawijr menuju ke KL untuk bertemu Mama AniQ!

Malam ini Mama AniQ bertemu kembali dengan anaknya HaziQ, Isyah & AniQ di Pusat Budaya di sebelah Tugu Negara pada pukul 7.30 malam. HaziQ dan adik-adiknya beramah mesra dengan teman-teman Mama AniQ yang seramai 20 orang sebelum pementasan drama yang bermula pada pukul 8.30 malam.

Insya Allah jumpa anda esok.
Video ‘adik’ Sata di Pulau Perhentian Kecil – pasti teruja!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home