Saturday, August 26, 2006

AMaLan ReZeKi 6


Sewaktu BERSUJUD, kita berada amat hampir dengan ALLAH. Katakanlah apa sahaja di dalam hati hajat kita sebagaimana yang dilakukan oleh RASULULLAH s.a.w yang biasa memanjangkan sujudnya dengan memperbanyakkan zikir dan doa di dalamnya.

Banyak doa yang diamalkan oleh RASULULLAH untuk kita ikuti. Salah satunya yang paling baik untuk diamalkan ialah doa yang dibaca sewaktu SUJUD AKHIR dalam solat.

"Ya Allah, tambahkanlah bagiku REZEKI yang banyak lagi, imam yang benar, ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang bersih dan kejayaan yang besar."

BerTAHMID, iaitu membaca Al-HAMDULILLAH saat mendapatkan REZEKI atau mendapatkan sesuatu yang menggembirakan. BerTAHMID itu ertinya memuji dan bersyukur atas pemberian NikmatNYA itu. ALLAH akan selalu menambah REZEKI orang-orang yang bersyukur.

Firman ALLAH : " Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami (ALLAH), akan menambah nikmat kepadamu, dan jika kamu mengingkari (NikmatKU), sesungguhnya AzabKU sangat pedih " (QS Ibrahim : 7).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home