Sunday, November 11, 2007

PaNel KoD 377A - BaB 3


Masih ingat filem Brokeback Mountain?

Filem tersebut menerima sambutan yang hangat daripada penonton pada tahun 2005 dan telah meraup pendapatan melebihi US$547 juta dalam masa seminggu di USA di samping itu menerima tiga anugerah Golden Globe 2006 (Film Terbaik, Sutradara Terbaik, dan Senario Terbaik)

Secara tidak langsung mereka mempromosikan dan cuba meraih simpati penonton terhadap golongan homoseksual. Akhirnya cinta terlarang itu meraih simpati masyarakat dunia bahawa golongan Gay patut diberi pengiktirafan. Syabas!

Pihak pemerintah telah bersedia menghadapi gejala perjudian apabila Kompleks IR siap terbina di Marina dan di Sentosa pada tahun mendatang dengan menubuhkan institusi merawat ketagihan berjudi agar tidak akan meruntuhkan institusi kekeluargaan.

Mengapakah pihak masyarakat dan pemerintah tidak menubuhkan institusi merawat golongan mereka yang tercebur dalam cinta terlarang ini? Adakah Gay dianggap normal? Adakah MakNyah normal? Adakah institusi keluarga tidak terjejas kerananya?

Sejak Adam & Hawa peradapan dunia menolak kehadiran mereka kerana ia bertentangan dengan fitrah manusia. Haiwan yang tidak berakal pun tidak sanggup melakukannya! Tetapi sekarang masyarakat dunia menerima mereka dengan tangan terbuka!

Apakah peranan PERDAUS dan PERGAS. Bertindak apabila bila sudah nazak? Seperti gejala dadah yang menghantui kehidupan masyarakat Melayu/Islam di negara kita? Jangan sudah terantuk baru terngadah!

Menerusi lelaman web sembang seperti “SAYANGABANG” dan yang sewaktu dengannya menjadi wadah golongan ini mempromosikan kegiatan mereka dan mendedahkan identiti secara terbuka kerana mereka tahu masyarakat dan pemerintah tidak akan mengambil tindakan walaupun penal kod 377A masih termaktub dalam perundangan!

# Bersambung >

0 Comments:

Post a Comment

<< Home