Friday, June 13, 2008

Pelayaran 6


Kami ke KL dari Kuala Terengganu melalui LebuhRaya Pantai Timur (LPT) dengan kos tol RM $21.00. Kemudian meneruskan pelayaran melalui LebuhRaya Karak dan tiba di Hotel Wira di KL pada pukul 3.00 petang.

Seperti biasa KL sesak-mesak dengan kenderaan yang bertali arus tanpa henti. Hotel Wira terletak di sebelah Hotel LeGend yang mengenakan kos penginapan 2 bintang! Lokasinya berdekatan dengan PWTC dan Masjid India!

Kami makan malam di Secret Recipes di LeGend Mall untuk meraikan HaRi Bapa. Menu istimewanya peha anak lembu (lamb stew) yang power! Cuma RM $15.00 saja.

Cerita Anak-Anak AyangZ :

Kali pertama ketiga-tiga bersnorkel di pulau impian. HaziQ berendam dari pagi hingga ke malam bersama teman-temannya Sufi, Haatim, Ira, Iman, Juliana dan Nadirah. Baik di pantai ataupun di kolam renang. Batrisyah tak habis-habis dengan TokOne nya! Sementara AniQ, masa snorkel pun boleh tidur!

HaziQ melepaskan hajatnya ketika bermandi-mandi di kolam renang. Sementara Batrisyah pula melepaskan hajatnya ketika menjamu selera! Sementara AniQ pula ketika bermandi-mandi di pantai! Sepanjang perjalanan kami terpaksa berhenti beberapa kali di tepi jalan untuk mereka melepaskan hajat. Free Show!

Waktu tidur pula HaziQ tidur dengan Utih dan Atok. Letak saja kepala - tidur. Mungkin kepenatan. Batrisyah pula jadi DJ tengah malam. Bangun malam nak susu dan sebut Papa dan Mama! AniQ pula tidur dalam botnya. Bangun malam untuk susu dan kencing! WaWan yang menguruskan Isyah dan AniQ pada waktu malam dan WaWan tidur di kereta ketika dalam perjalanan.

AniQ begitu selesa dengan BiBik selepas meraba wajahnya yang mungkin serupa dan sama saiznya. Menangis giler bila didukung Om Ijal. HaziQ pula pandai membawa diri. Tiada masalah. Tetapi Batrisyah pula - boleh kena kencing manis!

Isya-Allah jumpa anda esok.
Mesti baca corat-coret dalam perjalanan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home