Sunday, January 17, 2010

Pelajar PRC


Pemerintah Telah Menyediakan Sistem Persekolahan Yang Terbaik Untuk Warga Singapura Mencapai Kecemerlangan Dalam Pelajaran Untuk Masa Depan Singapura. Baik Dari Segi Prasarana Dan Kualitinya.

Begitu Banyak Sistem DiPerkenalkan : EM1, EM2, EM3, PSLE, EXP, NA, NT, GCE N, GCE O, GCE A, ITE, JC, POLi, NUS, NTU, USM, SiM Untuk Memenuhi Pelbagai Keperluan Pelajar Yang Berbeza Tahap Pencapaiannya.

Keadaan Ini Seperti Gula Yang Menarik Perhatian Sekumpulan Semut-Semut Dari Luar Kawasan. Apa Yang Dimaksudkan Ialah Kehadiran Pelajar Antarabangsa Dari Indonesia, Malaysia, Thailand, India, Kemboja, Vietnam Dan Filipina Telah Mewarnai Kehidupan Dunia Pelajar Di Sekolah.

Tetapi Kehadiran Para Pelajar PRC Benar-Benar Memukau! Mereka Berbeza Daripada Para Pelajar Antarabangsa Yang DiSebut Di Atas. Persaingan Antara Pelajar Tempatan Dengan Pelajar Antarabangsa Adalah Setara > Kecuali Pelajar PRC !!

Setiap Kali Keputusan Peperiksaan Nasional DiUmumkan Pelajar PRC Hampir Di Setiap Sekolah Menengah Yang Mempunyai Pelajar PRC Memonopoli Keputusan Peperiksaan Dengan Pencapaian Yang Cemerlang (Distinctions).

Kebanyakan Mula Menuntut Dari Menengah Satu Atau Tiga. Tetapi Mencapai 6A, 7A, Atau 8A Termasuk Bahasa English Dalam Masa Yang Singkat Berbeza Pelajar Tempatan Yang Mempelajari Bahasa English Hampir 12 Tahun (2 + 6 + 4) Hanya Mendapat Kelulusan Yang Sederhana !!

Pelajar Tempatan Mengatakan Rutin Hidup Pelajar PRC > Boring !!!
Kesungguhan Pelajar PRC Dengar Cakap Guru Dianggap > Boring !!!
Bila Keputusan Diumumkan Pelajar PRC Berjaya Pelajar Tempatan > Boring !!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home