Monday, July 12, 2010

Cabaran 8


Masa berlalu begitu cepat, tanpa menoleh ke belakang. Terus maju ke depan.

Kata orang kalau sudah jodoh tidak ke mana! Jual beli rumah Blk 313 hanya berlangsung selama dua minggu. Minggu lalu 4 pembeli berminat untuk melihatnya kemudian diikuti minggu ini kehadiran 4 lagi pembeli yang terdiri pelbagai bangsa. Terdapat dua pembeli yang berkunjung kali kedua.

Kebanyakan pembeli merasa "terkejut" melihat bilik tidur kami yang berbentuk tiga segi bulatan dan gembira melihatkan bilik air yang luas. Akhirnya sebuah famili yang tinggal di kondominum Eden, telah berjaya menandatangani kontrak perjanjian jual beli dengan harga valuation serta COV $30K pada malam tadi 11 Julai 2010 pukul 9.30 malam.

Keluarga tersebut terpaksa mengosongkan pangsapurinya pada bulan Oktober oleh kerana itu kami bersetuju untuk membenarkannya menyimpan peralatan rumahnya di sebuah bilik sehingga kami berpindah ke Woodlands 10 hari selepas appointment pertama 8 September 2010. Beliau juga telah mengambil gambar untuk melakukan kerja-kerja ubahelok secepat yang mungkin.

Alhamdullilah segala urusan jual beli rumah kami dan di Woodlands berjalan seperti yang dirancangkan. Insya-Allah kami akan menduduki rumah baru 05-313 seawal tahun 2011. Tahun baru rumah baru!

Nantikan Esok Cabaran Ke 9


0 Comments:

Post a Comment

<< Home