Saturday, September 16, 2006

MaKan TuLAnG


Jika JALAN KAYU terkenal dengan ROTI PRATAnya SIGLAP tersuhur dengan LAKSAnya. Sementara di CHANGI VILLAGE para pelanggan sanggup beratur panjang untuk sepinggan NASI LEMAK. MEE REBUS di QUEEN, NASI AYAM di REX dan ROJAK KELING di GEYLANG SERAI pernah menjadi bualan ramai. Kini ROTI JOHN di SIMPANG BEDOK mendapat anugerah DAUN PISANG!

Tetapi hidangan EKSOTIK yang unik ialah MAKAN TULANG di BEACH ROAD! Hidangan TULANGnya POWER! Sumsum yang terdapat di dalam TULANG menjadi cabaran untuk mengeluarkannya, sama ada menyedutnya atau mengetuknya berkali-kali. Rasa sumsumnya yang lembut itu WOW! Dan rasa kuahnya WOW! Dan jejari pasti merah WOW! Untuk itu kami ingin memberinya 5 BINTANG, tapi . . .

Cuba perhatikan WAITER-WAITERnya, dengan kain gombang, rambut tak terurus dan peluh yang membasahi tubuh tidak ada siapapun yang memperdulikannya TERUTAMA gerai yang memaparkan pelbagai anugerah. Jika di restauran dan di pusat-pusat makanan lain pegerainya mempunyai etika berpakaian yang mesti dipatuhi tapi di sini ia tidak diperdulikan! Dan keadaan persekitarannya yang COMOT perlu dipertingkatkan. Untuk itu kami menganugerahkannya 3.5 BINTANG.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home