Monday, December 04, 2006

BloG BaHaSa MelaYu

Dikatakan : Richard Steele was the first blogger, publishing his first post was on April 12, 1709. He postsed three times a week, ran comments, had 800 readers, and drank lots of coffee. "This guy is a blogger."

Blog Afdlin Shauki Menduduki Ranking Ke 5 Di Malaysia :
Afdlin Shauki : Inside My Head

BloG MelaYu Paling Ramai Dilayari Jatuh Pada Ranking Ke 4 : http://teratakburukzam.blogspot.com/

Sementara Blog Melayu Di SinGapura Antara Yang Menarik :
http://singapura.blogster.com/
http://alfian.diaryland.com/
http://asalaku.blogdrive.com/

Setelah Berkecimpung Dalam Dunia Blog Selama Lebih Kurang Setahun Tujuh Bulan Dan BloG TamanBahasa Dilawati 10,000 Kali, Banyak Yang Cg Pelajari Sama aDa Secara LangSung atau SeBaliknya, Mengenai Apa Saja Sama Ada Yang Positif AtauPun Yang Negatif. Perjalanan TamanBahasa Masih Jauh.

Cg Menyanjung Tinggi Para PemBloG Yang Berusaha Gigih Menyampaikan Pelbagai Informasi Yang Berkaitan Dunia & Akhirat Dalam Bahasa Melayu. SyaBas! KeRana Banyak Masa Dan TenaGa Yang DiCurahkan Untuk MenGhasilkannya. Moga Usaha AnDa Akan MengeKalkan Bahasa Melayu Untuk 100 Tahun Lagi.

Namun Begitu Pengaruh Bahasa SMS Begitu BerleluaSa Di Kebanyakan BloG Di Kalangan Generasi MuDa. PenCemaran Ini Memang Tidak Dapat diElakkan Akibat Pengaruh Telefon Bimbit. Mungkin Ia Bersifat Sementara. Tetapi Yang Penting Bahasa Melayu Masih Tetap Dipergunakan.

Contoh SeMasa :

haha..dlm byk2 mimpi..ni la mimpi yg paling aku ske skali..aku ni kalau bab mimpi mmg tak penah yg logik..ada skali tu aku mimpi kejar org minyak laa (siap baling pisau kat org minyak tu)..mimpi kena gigit ngan pontianak ( terasa kat tengkuk masa bgn woo..). tu belum masuk mimpi kwn ngan hantu yg aku jumpa kat lift..erk..mimpi2 aku nampak mcm menyeramkan.. tapi jln citer dia kelakar..tu yg tak jadik seram tu..

so..smlm..selepas sekian lama tak mimpi ular..akhirnya..aku mimpi ular..tapi kali ni pelik sket laa..ular tu nak patuk aku..tapi punya la terer aku elak..last2 ular tu merajuk..pastu aku amik kayu..aku pukul ular tu..besar gak ular tu..kalau tak salah ular tedung selar..aku tak tau apa nasib ular tu; bila aku pukul dia..sbb masa tu aku dah sedar.

apa la makna mimpi aku tu..yg kelakar tu ular tu siap merajuk tu..ai..kompius aku..tapi tak kisah laa..mana la ada mimpi aku yg logik..haha. . . aahhh giler habis!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home