Monday, February 02, 2009

PenGlipur LaRa 1



Kisah Pemotong Kayu - Gosip Lama

Seorang pemotong kayu duduk menangis mengenangkan nasibnya bagaikan sudah jatuh ditimpa tangga.

Tiba-tiba muncul satu lembaga di depannya bertanya kenapa beliau menangis. Beliau menceritakan kapaknya tercampak ke dalam sungai.

Lembaga itu lalu terjun ke dalam sungai dan kemudian muncul dengan sebilah kapak di tangan. "Kapak emas ini bukan milik hamba. Kapak hamba kapak besi".

Lembaga itu lalu terjun ke dalam sungai dan kemudian muncul dengan sebilah kapak di tangan. "Kapak perak ini bukan milik hamba. Kapak hamba kapak besi".

Lembaga itu lalu terjun ke dalam sungai dan kemudian muncul dengan sebilah kapak di tangan. "Kapak besi ini milik hamba. Terima kasih."

"Oleh kerana kamu seorang yang jujur, hamba hadiahkan KETIGA-TIGA kapak ini untuk tuan hamba".

Akhir cerita : Pemotong kayu hidup senang-lenang kerana kejujurannya!

Kisah Pemotong Kayu - Gosip TerKini

Seorang pemotong kayu duduk menangis mengenangkan nasibnya bagaikan pungguk rindukan bulan.

Tiba-tiba muncul satu lembaga di depannya bertanya kenapa beliau menangis. Beliau menceritakan isterinya tercampak ke dalam sungai.

Lembaga itu lalu terjun ke dalam sungai dan kemudian muncul dengan seroang wanita. "Ya! wanita ini isteri saya".

"Kamu tidak jujur. Angelina Jolie ini bukan isteri kamu. Betul bukan?"

"Betul! Jika saya jujur Kamu akan terjun ke dalam sungai dan muncul dengan Aishwarya Rai".

Lembaga itu kebingungan!

"Dan jika saya jujur kamu akan terjun ke dalam sungai dan muncul dengan isteri saya".

Lembaga itu kebingungan!

"Oleh kerana saya seorang yang jujur kamu akan menghadiahkan KETIGA-TIGA wanita itu kepada saya. Mana saya mampu memberi nafkah zahir dan batin! Jika mereka bercakaran hidup saya tidak bahagia!

Akhir Cerita : Pemotong kayu hidup bersama isteri barunya kerana memanupulasi kejujuran!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home