Friday, December 19, 2008

Kembara 3 Kota : 15


Ketika sedang menaip blog ini waktu di Singapura pukul 12.07 malam. Kami masih petang pukul 4.00 petang. Kota Roma paling "kotor". Grafiti di mana-mana. Sehingga semua Gerabak Metronya penuh dengan grafiti. Iskandar cuma mengambil gambar tetapi ditegur oleh pegawai polis. Tahu malu!

Bangunan, terowong, tembuk jalanan semua penuh dengan grafiti.

Esok kami akan berangkat pulang ke Singpura setelah menjelajah 3 kota. Tempat tinggal dan makanan tidak jadi masalah besar. Cuma kekuatan fizikal yang menentukan daya tahan di negara sejuk. Walaupun sepanjang hari ini kota Roma bermandikan cahaya matahaya tapi udara dinginnya menyusuk ke tulang hitam

Cg galakkan mengembara cara kami tanpa pakej jika tiada masalah kesihatan. Sistem pengangkutan di London, Paris dan Roma turut menggunakan bahasa Inggeris. Dan buka mulut untuk bertanya. Insya Allah tidak sesat!

Dan sepanjangan perjalanan kami, ada anggota kami kehilangan duit, kamera, mainan eksklusif namun itu adalah asam garam hidup mengembara. Bergerak dari satu tempat ke satu tempat, sehingga telupa atau tertinggal.

Esok hari Sabtu kami akan mendarat di Singapura pada waktu pagi. Doakan keselamatan kami pulang ke Singapura.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home