Wednesday, October 27, 2010

TerBONGkar 3


Aku mencintai anakmu. Anakmu juga mencintai aku. Tanpa batas bangsa, bahasa dan agama. Cinta sejati seperti Romeo dan Juliet atau Laila Majnun. Cinta itukan anugerah tuhan.

Salahkah aku mencintai anakmu dan anakmu mencintaiku. Menjadi isteri yang sah pada anakmu. Yang bakal melahirkan zuriatmu. Mengapa aku dipandang hina. Mengapa kehadiranku dalam keluargamu bagaikan duri dalam daging!

Kau menuduhku menggunakan pelbagai tipu daya untuk memikat anakmu. Tergamak kau mengatakan aku menggunakan bomoh, dukun dan ilmu hitam untuk memiliki anakmu.

Sedangkan kau cakap tidak serupa bikin. Kata orang mengata dulang paku serpih, mengata orang kau yang lebih. Pada satu pagi aku temui sesuatu yang ganjil! Sesuatu yang ganjil bertaburan di depan rumahku!

Buang yang keruh, ambil yang jernih. Dua puluh tahun telah berlalu. Marilah kita hidup harmoni dalam masyarakat Singapura yang berbilang bangsa. Yang mengamalkan kebebasan kepercayaan beragama.

Janganlah kerana namaku Laura menjadi punca segala keretakan dan permusuhan yang tiada penghujung!

> Bersambung



0 Comments:

Post a Comment

<< Home