Monday, November 01, 2010

TerBONGkar 5


Aku hilang maruah diri. Aku terpaksa jajakan masalah keluargaku kepada orang luar. Aku terpaksa tebalkan muka demi kasihku padamu. Perlukah aku berdiam diri? Perlukah aku berkasar denganmu? Perlukah aku mengambil tindakan undang-undang?

Aku merujuk bantuan kepada teman-temanku yang berprofil tinggi dalam pemerintah - pemimpin masyarakat. Mereka sangkakan aku bergurau. Mereka terkejut. Tidak percaya perkara ini boleh berlaku ke atasku. Aku ingatkan mereka kisah anak Nabi Noh yang tidak mahu menaikki perahu ayahnya!

Alhamdullilah mereka bertiga berganding bahu berusaha menyedarkan kamu tentang kekeliruan yang menyelubungi minda kamu bahawa langkah yang kau ambil itu bukanlah langkah yang bijak. Menyongsang arus!

Dalam masa terdekat mereka telah melaporkan detik perkembanganmu kepadaku. Salah seorang temanku sanggup menampung kos yang berjumlah SDG $7K untuk membantumu dari segi perundangan. Kamu memahami maksud dan tujuan mereka.

Berita yang kunanti-nantikan akhirnya sampai ke telingaku. Aku benar-benar gembira dan bersyukur. Air mata yang telah lama kering, tiba-tiba mengalir tanpa diundang apabila mendengar persetujuanmu untuk menukar nama di kad pengenalan Steven ke nama asalmu yang berbinkan namaku.

> Bersambung

0 Comments:

Post a Comment

<< Home