Thursday, December 21, 2006

NaMaSte 5

20 Dec 2006

Selepas makan tengah hari 11.30 pagi kami ditransferkan ke airport untuk kembali ke DelHi kemudian dipandu sejauh 203 km untuk ke AgRa dan menginap di Clarks Shiraz AgRa.

Pengendali RumahBot yang menguruskan kami bernama KaKa. Beliau memanggil AtiQa, Baby. Nak tahu nama sebenarnya? Kata orang pelanDuk dua seRupa. Jawapannya di bawah.

Sebelum itu kami merayap dengan menaiki shikara IND $100.00 kami ke darat untuk ke cyber café. Hampir 45 minit menunggu oleh kerana cyber down tak dapat update NaMaSte 5. Pagi ini kelihatan berduyun-duyun kambing-kambing korban dibawa dengan shikara untuk dijual di pasar bagi meraikan Hari Raya Korban minggu hadapan.

Kami bertolak dari KhyBer HouseBoat pada 12.30 menuju ke airport. Di airport 3 kali beg kena scan dan yang peliknya kena check beg sendiri untuk dibawa ke kapal terbang.

Cakap pasal tips. Bila nak berangkat pulang tukang masak pun keluar. Keluar ada makna tu! Tips untuk KaKa, tukang masak, pemandu pelancung, pemandu kereta, penolak beg, penulis borang masuk. Ada lagi satu tips yang pelik. Jawapannya di bawah.

Kami bertolak 4.05 petang dan tiba di Jammu 4.35 petang. Pukul 5.15 petang kami berangkat ke Delhi. 6.30 petang tiba di DelHi dalam kegelapan malam.

7.00 malam kami bergerak dengan pemandu pelancong kami bernama KurSid dan pemandu bernama Amar Singh. Makan malam di WaVes 7.30 malam.

Kami meninggalkan DelHi 9.05 malam menuju ke Agra untuk bermalam di Clarks Shiraz Agra. 10.30 malam memasuki wilayah Uttar PraDish. Perjalanan memakan masa 3 jam. Kami tiba pada pukul 12.00 tengah malam.

01.00 dinihari kami melelapkan mata. Waktu SinGapura 3.33 pagi. SelaMat Malam!

Esok kami akan ke Taj MaHal.

# Nama sebenar KaKa ialah Gulam KaDir. Ayah kata KaDir Sr dan ayah KaDir Jr kerana umurnya 60an dan ayah 50an.

# Tips yang pelik ialah dalam tandas. Penjaga tandas pun minta tips!