Friday, February 09, 2007

TahNiah NurAtiQa


Hari Ini Keputusan Peperiksaan GCE Peringkat 'O' Diumumkan. Degupan Jantung Pasti Kencang Seakan Ribut Tsunami Melanda Dada Pantai. Antara Kejayaan Atau Kegagalan. Hari Yang Dinantikan Selama Lebih Kurang 2 Bulan Lebih Telah Tiba Di Muka Pintu. Ketukannya Bertambah Kuat Ketika Menjelang 2.30 Petang.

Alhamdullilah. Berjaya. Berjaya Untuk Meneruskan Perjuangan Ke Tingkat Yang Lebih Tinggi. Sama Ada Ke Maktab Rendah (JC) Ataupun Ke Politeknik - SP, TP, RP, NYP & NAP. Perjuangan Mengejar Ilmu Di Peringkat Institusi Kini Bermula . . . Lebih Mencabar!

Yang Kecundang. Pasti Sedih Dan Kecewa. Dunia Seakan Gelap. Otak Buntu Memikirkan Masa Hadapan. Apakah Pilihan Yang Terbaik? Bekerja? Mengulang Semula? Atau Ke ITE? Tarik Nafas Dalam-Dalam. Pejamkan Mata . . . Bahawa Kegagalan Dalam GCE Tidak Akan Memusnahkan Masa Depan Seseorang. Yang Penting Jangan Berputus Asa! Banyak Bidang Yang Boleh Diceburi. Tetapi Jangan Ceburi Bidang Yang Membinasakan Tubuh Badan!

Kepada 24 Pelajar Siglap Yang Mendapat Pangkat A Dalam Bahasa Melayu - TamanBahasa Mengucapkan TAHNIAH! Bahawa Kesungguhan Dan Kegigihan Adalah Resipi Kejayaan.

Akhir Sekali - TAHNIAH Kepada NURATIQA Yang Lulus 6 Mata Pelajaran Dan Layak Untuk Mengikuti Kursus Di Politeknik. Berminat Mendaftarkan Diri Dalam Bidang Bioteknologi! Semoga Berjaya Insya Allah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home