Wednesday, January 03, 2007

HaRi PertaMa PerSekolahan 2007


Hari Ini Bermula Tahun Baru Dengan Tugas Baru Seagai Seorang Pendidik Yang Dikenali Sebagai ADJUNCT TEACHER Di Sebuah Sekolah Di Kejiranan SENGKANG EAST Dengan Jarak Perjalanan Lebih Kurang 20 Minit Memandu.

Memang Agak Perit Sedikit Untuk Memulakan Sesuatu Yang Baru Dan Telah Lama DiTinggalkan. Namun Kerana Tugas Dan Amanah Insya Allah Tugas Dan Amanah Itu Akan Dilakukan Sebaik Mungkin.

SebaGai Pemain Bola Profesional Yang BerpinDah Randah, KeSetiaan Bukanlah Matlamat Utama. BeCkham, RonalDo, Owen, Dan Mereka Yang Sering Berpindah Kelab, Kepentingan GanjaRan Material Adalah Matlamat Utama Perpindahan Mereka.

SebaGai Adjunct Teacher Atau Relief Teacher (Guru BeBas) Yang Sering Berpindah Sekolah, Kami Juga MenghaDapi Dilema Antara Amanah Dan GanjaRan Material. Adakah GanjaRan Yang TinGGi Dan Keselesaan BertuGas Menjadi Ukur Tara Pemilihan Sesebuah Sekolah? Atau Adakah Amanah PenDiDikan Yang DiUtamakan?

LanGkah Pertama Pada Hari Pertama Akan Menentukan Arah Tujuan. Melihat Wajah-Wajah Anak-Anak Didik Waktu Pagi Yang Muram, Yang SeDih, Yang GemBira, Yang TerSenyum, Yang TerKebil-Kebil, Yang Masih Dalam Mimpi Adalah Warna-Warna KehiDupan SeOrang Pelajar Sekolah.

KehiDupan Ini Adalah Satu PerkonGsian. Kita BerkonGi KeseDihan Dan KeCeriaan Serta Ilmu PenGetahuan. KehiDupan Ini Lebih Bermakna Jika PerkonGian Itu MemBerikan FaeDah Pada SeSeorang. Ilmu PenGetahuan Dan PenGalaman HiDup Adalah PerKonGsian Yang TiDak Ternilai HarGanya. Atas Dasar Itu Marilah Kita BerKonGsi Ilmu & PenGalaman.

Hari Ini Bermula Dengan . . . BISMILLAH !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home