Thursday, June 21, 2007

LamBaian ReDang 9


CeRita MisteRi

01 Sebelum berangkat ke ReDang kami dikejutkan dengan sesuatu yang membimbangkan. Kalau mengikut petua orang tua ia adalah satu petanda buruk dan perlulah kita membatalkan niat untuk melangkah keluar rumah. Pinggan mangkuk pecah tanpa disengajakan.

Kejadian itu bukan sekali tetapi tiga kali. Kali pertama malam sebelum berangkat. Kali kedua dan ketiga, pagi ketika hendak berangkat. Yang misterinya bingkai gambar berkaca pintu Kaabah yang digantung di dinding turut jatuh terletak di lantai. Masya Allah!

02 Dalam perjalanan ke ReDang kami melalui lebuhraya Utara Selatan. Kereta SyurgawiJr di depan sementara kereta TamanBahasa mengikuri di belakang dengan kelajuan 110 km sejam. Yang misterinya ketika melepasi Segamat untuk ke Kuantan tiba-tiba seekor ular jatuh di hadapan kereta TamanBahasa. Masya Allah!

03 Ketika di ReDang Cg ke LaGuna ReDang setiap hari untuk post blog. Penyambut tamu memberikan Cg PC 5. Hang! Tiga kali ulang-alik memberitahunya. Kemudian ditukar ke PC1 . O.K.

Esoknya diberi PC 2. Hang! Dua kali ulang-alik memberitahunya. Kemudian ditukar ke PC 1. O.K. Yang misterinya ketika Cg menggunakan PC 1, tetamu lain boleh gunakan PC 2. Masya Allah!

04 Niat untuk sampai ke rumah sebelum 8.25 malam waktu isyak. Tetapi ketika melalui jalan yang berliku di Kota Tinggi dan dihalang oleh kenderaan lori serta kesesakan di koswe tidak mungkin hajat itu tercapai. Mungkin paling awal 9.00 malam. Yang misterinya ketika tiba di blok 335 Tampines waktu menunjukkan 8.20 malam. Masya Allah!

05 Alhamdullilah. Perjalanan ke ReDang SelaMat PerGi Dan KemBali. Kita diGalakkan berDoa. Dan Yakin DenGan Doa Tersebut. TerSerah Allah MeNentuKannya Yang TerBaik Untuk Kita.

Subhanallah walhamdullilah walaillahaillah waallah ukhbar!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home