Friday, December 12, 2008

Kembara 3 Kota : 7


Pagi ini 11.12.08 kami akan ke London pada pukul 10.00 pagi (06.00 petang waktu Singapura). Pada pukul 8.00 pagi waktu Singapura ibu terima SMS daripada AlHakim mengenai keputusan SIM nya. Tahniah !! GPAnya 3.96 ! Tahniah daripada AniQ, Isyah dan HaziQ ! We love You !!

Insya-Allah kami akan tiba di London dalam masa sejam. Servisnya BA macam bajet airline ! Secara kebetulan ketika tiba di London pintu keluarnya rosak. Kami terperangkap hampir setengah jam! dan terpaksa turun melalui tangga biasa!

Ketibaan kami di London disambut oleh teman Iskandar yang menunjuk arah rumah tumpangan kami selama 2 malam di West Brown. Kami terpaksa menggunakan 3 MRT yang berlainan arah perjalanan yang jarak perjalanannya lebih kurang 1 jam setengah.

Selepas bersiap solat kami menuju ke Cutty Sark untuk naik River Cruise sungai Thames. Kos perjalanan 8.35 pound. Tetapi oleh kerana kami ada kad London Pass (tiket MRT) diberi diskaun hanya 5 pound untuk perjalanan sehala.

Angin sejuk menyucuk ke tulang hitam. Walaupun baru pukul 4.20 petang ketika kami menaikinya tetapi seakan 10 malam gelapnya!

Kami bergambar giler bila tiba di London Bridge (yang "falling down")begitu juga ketika berada di London Eye. Keindahan waktu malam yang disinari cahaya lampu begitu mewarni kegelapan malam. Big Ben menjadi mercu tanda London sejak dahulu lagi berdiri megah di tebing sungai Thames.

# Pukul 9.00 malam semua kepenatan dan sekarang sedang lawan berdengkur! Cuba teka tengkoran siapa yang paling kuat!

# Kami makam malam di Snax di sebelah stesen Victoria sebelum bergerak pulang. Ada Mee Singapore !!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home