Tuesday, November 09, 2010

TerBONGkar 10


Aku cuba mencari pasangan seperti mana yang kau sarankan sama ada di kalangan ahli keluarga, teman-teman dan jiran tetangga kita.

Tetapi masalahnya mereka berprasangka buruk terhadap penampilanku. Penampilanku sebagai seorang ahli muzik. Mereka meragui keupayaan aku dapat memberikan sara hidup dan kebahagian kepada anak gadis mereka.

Kenalanku bukan seketurunan denganku. Kami berbeza latar belakang bahasa, bangsa dan agama yang memperjuangan seni mnuzik untuk menyara hidup kami. Adalah lumrah untuk kita jatuh cinta di dalam lingkaran hidup yang sama! Guru kahwin dengan guru, polis dengan polis, begitu juga kami.

Aku ditemukan dengan Laura yang menerimaku seadanya. Laura tidak memaksaku untuk memahami kepercayaannya, masakan aku akan bertindak sebaliknya. Kami disahkan bersama secara civil tanpa halangan kepercayaan masing-masing. Terpulang kepada diri masing-masing untuk mengamalkan selepas berumah tangga atau sebaliknya ataupun menganut fahaman yang sama di antara kami.

Kepada adik bungsuku, kami ucapkan tahniah kerana menimang cahaya matanya yang pertama dan kepada adikku yang kedua yang berusia awal empat puluhan janganlan terus kecewa dan membujang. Bagi diriku kami masih tetap berdua belum bertiga. Kepada ayah dan ibu, maafkan aku jika aku derhaka kepadamu berdua!

> Bersambung

0 Comments:

Post a Comment

<< Home