Wednesday, November 03, 2010

TerBONGkar 7


Sebenarnya aku tidak kisah Steven kembali ke pangkuanmu. Aku tidak pernah memaksanya untuk bersamaku. Dia sudah dewasa untuk membuat keputusan.

Tetapi yang membuatkan aku sedih ialah peranan orang ketiga. Bukan calang-calang orang yang kau bayar untuk merampas milikku. Hebuh satu kampung! Sehingga teman-temanku memperli aku supaya belajar pakai tudung! Mereka ramalkan aku akan gigit jari!

Begitu juga ahli keluargaku, mereka menempelakku dengan kata-kata sindiran yang menikam kalbu. Aku akan jadi janda! Sebelum sempat menunaikan janji untuk mereka menimang cucu!

Kerana peranan orang ketiga itu hubungan kami mula terjejas. Kepercayaan antara kami mula diragui. Aku tidak salahkan Steven, kerana dia diasak kiri kanan agar memberikan jawapan secepat mungkin!

Malam itu sepulangnya dari sesi 'memujuk' Steven bertindak keluar apabila aku mempersoalkan kejujurannya. Segala usahaku untuk menghubunginya, sia-sia. Steven mendiamkan diri! Penat jariku memetik SMS, tidak dijawab!

Aku tidak perlu menangisi kehilangan Steven. Steven sudah membuat keputusan. Keputusan untuk meninggalkan aku dan kembali ke pangkuan keluarganya.

Akhirnya igauan-igauan yang sering menggangguku setiap malam dari hari pertama kami diberikan sijil sebagai suami isteri menjadi kenyataan! Pahit untukku menelannya!

> Bersambung

0 Comments:

Post a Comment

<< Home