Tuesday, November 02, 2010

TerBONGkar 6


Aku benar-benar @%#*^? Aku benar-benar tidak faham. Kenapa mesti membabitkan orang luar. Jika kau gagal melaksanakan tugas, terimalah kegagalan itu dengan hati terbuka.

Keadaan yang tengah gawat ini bertambah rumit bila kau membabitkan orang luar yang tiada kena mengena dengan keluarga kita untuk menyelesaikannya. Aku juga mempunyai harga diri. Isteri dan teman-temanku meragui kejujuranku!

Bukan satu tetapi tiga pemimpin masyarakat setempat memburuku. Untuk seketika aku menjadi orang buruan seperti Mas Selamat. Sedangkan kehadiranku tidak mengancam keselamatan negara.

Hidupku terseksa. Dan aku macam bola. Kena tendang dari satu penjuru ke satu penjuru untuk mendengar ceramah & khutbah mereka. Memboringkan!

Mereka berjanji akan melakukan apa saja dan sanggup mengeluarkan belanja yang tinggi asal sahaja aku bersetuju dengan kehendak mereka. Adakah wang SDG $7K akan memberikan aku kebahagian? Kebahagian yang abadi?

Dan sebelum aku melahirkan tanda persetujuan, berita itu telah disampaikan kepadamu. Dan kau tersenyum lebar kerana usahamu membuahkan hasil.

Untuk pengetahuanmu, aku tidak akan menjual kebahagianku dengan nilai $7K ataupun $7,000.000.00 !

> Bersambung

0 Comments:

Post a Comment

<< Home