Thursday, July 05, 2007

1 MisteRi V

Dewasa ini kita mengalami kegersangan buku-buku Melayu oleh penulis tempatan (Singapura). Bahan bacaan kebanyakannya 99% terbitan dari Malaysia yang mempunyai cita rasa dan impian yang berbeza dengan kita.

TamanBahasa berharap dapat memperkayakan khazanah buku-buku Melayu terbitan tempatan. Para pelajar kita begitu sukar mendapatkan buku tempatan untuk mengisi minda dan masa lapang mereka.

Usaha kita ini jika dipandang dari satu sudut individu ia adalah satu sumbangan yang kecil. Tetapi jika lidi-lidi penyapu itu diikat dan disatukan ia akan berupaya menyapu segala kekotoran di dunia.

Semak kembali fail dan blog anda. Jika ada cerita MisteRi, anda cuma copy dan paste di emel TamanBahasa. Begitu mudah. Jangan fikirkan tentang bahasa atau jalan ceritanya. Anda cuma copy dan paste serta emelkan ke TamanBahasa.

Sama ada bahasanya anda menggunakan bahasa Melayu, Inggeris atau bercampur aduk, itu tidak menjadi masalah, emelkan ke TamanBahasa. Yang penting, asli. Bukan cetak rompak. Nanti di dakwa di mahkamah!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home