Thursday, May 24, 2007

CitRa PanDang BelAKanG 6

Cerita Ini Hanya Rekaan. Akhirnya AC Milan Membalas Dendam Tahun 2005 Dengan Menewaskan Liverpool 2 – 1. Malam Tadi Kaka Dan Inzaghi Telah Meranapkan Impian Liverpool Untuk Juara Kali Ke 6. Kini Ikuti Segmen Ke 6. . . CitRa PanDang BelAKanG !

SEGMEN 6

Peristiwa malam tadi mengingatkan Cg pada peristiwa di pulau tempat kapal Raffles berlabuh ketika tiba di Singapura pada tahun 1819. Kami mengadakan perkhemahan sehari semalam dengan pelbagai aktiviti untuk sesi kenal suai antara para peserta.

Setelah selesai aktiviti waktu siang akhirnya para peserta beristirehat dan membersihkan diri untuk acara BBQ pada waktu malam. Sementara menanti acara BBQ ramai antara para peserta bersiar-siar di tepi pantai menikmati keindahan kota Singapura dan kedinginan bayu pulau yang bertiup sepoi-sepoi bahasa.

Acara BBQ diserikan dengan nyanyian daripada para peserta sama ada secara individu ataupun berkumpulan. Ketika menikmati hidangan Azmi salah seorang peserta telah menyampaikan sesuatu yang mengejutkan Cg.

‘Cikgu, tadi saya nampak Linda merayau-rayau di kubur waktu maghrib’
Mata Cg berlingas mencari Linda. Kelihatan dia bersama teman-temannya menjamah juadah.

Cg mendekati Linda untuk mendapatkan kepastian apabila kedua-dua temannya beratur untuk mengambil hidangan.

‘Tadi awak merayau-rayau di kubur buat apa?’
‘Saya nampak Azmi dengan kawan-kawanya di perkuburan itu. Saya panggil dia orang suruh balik. Lepas itu dia orang hilang. Itu yang saya hairan. Saya cari-cari, tapi tak jumpa. Bila saya tanya dia orang, dia kata saya gila!’ Apa sahaja budak-budak ini!

Malam itu pada pukul 2.00 pagi, Cg dikejutkan oleh jeritan dari dormitori B tempat peserta perempuan tidur. Cg bersama teman sejawatan cuba meredakan keadaan. Semua lampu dinyalakan. Setelah mendengar penjelasan, Cg menyuluh ke arah bumbung dormitori B. Hanya terdapat ranting-ranting pokok yang menjulur mengenai bumbung dormitori B.

Cg mencadangkan agar semua katil dua tingkat yang terlibat dialihkan ke sebelah kanan. Jadi sebelah kiri dormitori itu kosong dan lapang. Cg juga menyarankan agar mereka tidur bersama di katil bawah dan kosongkan katil bahagian atas serta lampu dinyalakan sepanjang malam.

Menurut para peserta yang baring di tingkat atas katil, mereka mendengar bumbung zing dormitori mereka dicakar-cakar dan mendengar suara orang mengerang, makin lama makin kuat apabila mereka semua mendiamkan diri!

Beberapa peserta lelaki dari dormitori A yang tidak tidur cuba menakut-nakutkan dengan hilaian-hilaian kecil. Serta melompat-melompat macam . . . . !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home