Wednesday, July 28, 2010

Cabaran 13


Masa berlalu begitu cepat, tanpa menoleh ke belakang. Terus maju ke depan.

Ini cerita star war antara Star Hub atau Singtel. Sedangkan semua media nasional Malaysia dan Indonesia menyiarkan siaran langsung secara percuma, rakyat Singapura terpaksa membeli siaran Fifa 2010. Tergamak mereka black-out TV1. Selama 45 tahun kita setia membayar cukai penyiaran TV dan pihak TV mengaut keuntungan jutaan dolar, adakah ini balasan yang kita terima? Dua-dua penyamun tarbus!!!

Siaran perlawanan bola sepak EPL 2010 akan bermula pada bulan Ogos. Kali ini pihak Singtel berjaya merebutnya dari Star Hub. Dua-dua ada batu besar di kepala! Pihak pengguna yang meracau. Takkan pakai dua set-top boxes, dua saluran kabel dan dua bil bayaran. Tidak bolehkah mereka tidur sekatil tanpa pengguna menggigau bil penyiaran tambahan. Dasar lintah darat!!!

Apakah jalan penyelesaian peminat giler bola. Kita boikot ramai-ramai seperti penyiaran perlawanan bola sepak Fifa 2010 Afrika. Kita pakai arial TV SDG $20.00 untuk dapatkan penyiaran RCTV dan Global TV dari Indonesia. Termasuk penyiaran di Masjid Darulsalam. Padan muka mereka!!!

Untuk menonton perlawanan bola sepak EPL 2010 kita gunakan khimat internet. Percuma. Caranya sambungkan kabel laptop/desktop ke TV untuk lebih eksklusif. Ada banyak protal siaran langsung yang menawarkan khidmat sama ada prabayar ataupun percuma. Antaranya cadangan Ayangz > http://www.veetle.com/. Kepada Star Hub dan Singtel > BOOOOOOO !!!

Nantikan Esok Cabaran 14


0 Comments:

Post a Comment

<< Home