Saturday, May 26, 2007

CitRa PanDang BelAKanG 7

Cerita Ini Hanya Rekaan. Episod Ini Akan Digantung Atas Sebab-Sebab Yang Tidak Dapat Dielakkan, Namun Ikuti Segmen Ekstra Seperti Yang Dijanjikan Seterusnya. Kini Ikuti Segmen Ke 7. . . CitRa PanDang BelAKanG !

SEGMEN 7

Kelima-lima teman rapatnya tiada mood untuk bergembira. Mereka semua memberitahu tidak mahu tidur dengan teman mereka yang ber’masalah’ itu. Cg membenarkan mereka tidur di bilik mereka sementara teman mereka yang ber’masalah’ itu tidur di bilik Cg.

Acara makan malam BBQ ala Korea itu berakhir pada pukul 10.00 malam. Semua para peserta diarah kembali ke bilik masing-masing untuk berkemas kerana esok pagi selepas sarapan kami akan kembali ke tanah air.

Namun begitu ramai yang masih tidak mahu kembali ke bilik masing-masing sama ada bermain billiard, berkaraoke atau menonton televisi di dewan makan yang menayangkan program tempatan. Bilik penginapan tidak disediakan televisi.

Cg bersama teman sejawatan menyelesaikan segala urusan dengan pihak pengurusan hotel kemudian Cg kembali ke bilik untuk bersolat dan beristirehat. Sebelum itu Cg memberitahu teman-teman Helmi supaya menghantarnya ke bilik Cg bila mereka hendak tidur.

Ketika meletakkan badan di tempat pembaringan, aduh enaknya memeluk bantal yang empuk. Cg menanti kedatangan Helmi. Pukul berapa budak-budak itu hendak tidur. Jam di dinding menunjukkan pukul 11.40 malam ketika mata terlelap dan dibuai mimpi . . .

. . . Kelihatan Ayuni berlari tercungap-cungap. Ada yang mengejarnya di belakang. Cg hanya memerhatinya dengan kehairanan dan kebingungan. Kenapa?

‘Mas, tolong saya, mas. Tolong saya! Suami saya sudah pulang’ Sambil tangannya memegang bahu Cg dan mengoyang-goyangkan berulang kali merayu agar dia diselamatkan dari suaminya . . .

Goyangan itu menyebabkan Cg terjaga. Mana Ayuni? Cg bingkas bangun dan dapati teman-teman Helmi yang ada di sebelah katil Cg. Tapi Helmi tidak ada. Ini mesti ada hal. Tidak senang Cg hendak bermimpi. Apa sahaja budak-budak ini!

‘Ada apa?’
‘Mana Helmi?’

‘Cikgu dia bersilat di atas!’

0 Comments:

Post a Comment

<< Home